Вправи які можуть використовувати баьки разом з дітьми.
- Скласти чіткий розклад / режим. ...
- Організувати робочу зону. ...
- Організувати форму. ...
- Робити перерви. ...
- Заохочувати спілкування з однолітками. ...
- Знизити очікування і вимоги. ...
- Мотивувати і помічати успіхи.
1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин – проблема емоційного і психічного стану. В такому стані треба звертатись до дитячого психотерапевта.
2. Якщо дитина гіперактивна – потрібна консультація педіатра, який
поставить діагноз і призначить лікування.
3. Якщо дитина запальна чи войовнича – переконайтесь чи саме батьки не
провокують таку поведінку. До такої треба бути уважним, роз’яснювати наслідки
такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки із іншими людьми.
4. Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного
слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати
збудженість, нервовість.
5. Виключити перегляд фільмів і телепередач зі сценами насилля, жорстокості
6. Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.
7. Роз’єднати хулігана і жертву Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його
енергія використовувалась з миролюбною метою.
8.Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це
можливо, без стороннього втручання.
9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось
корисне.
10.Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і
вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це допоможе
запобігти агресивності.
Рекомендації соціального педагога
батькам підлітків, схильних до правопорушень
1. Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини,
законослухняним громадянином своєї країни.
2. З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.
3. Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення
його протиправних вчинків (дій).
4. Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив
сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних
друзів, дозвілля.
5. Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної
оцінки своїх вчинків.
6. Не нав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю
підлітка.
7. В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні
форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж дорослими.
8. Сприяйте особистісному зростанню дитини.
9. Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте
вміння не тільки підкорятися, а й командувати.
Поради для батьків, що мають агресивних дітей
При взаємодії з агресивною дитиною:
— приймайте дитину такою, яка вона є;
— висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;
— розширюйте кругозір дитини;
— включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;
— ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.
Боротися з агресивністю потрібно терпінням, Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.
Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися.
Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження, то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.
• При складанні режиму дня враховуйте особливості свого організму і життєві цикли. Є такі поняття як біологічний годинник і біологічні ритми. Не варто їх ігнорувати.
Біологічні ритми - біоритми (від грецького βίος - bios, «життя» і ῥυθμός - rhythmos, «будь-який повторюється рух, ритм») – періодично повторювані зміни характеру і інтенсивності біологічних процесів та явищ. Наприклад, час перетравлення їжі становить приблизно 3-4 години, при порушенні цієї періодичності можуть виникати проблеми, що ведуть до захворювань шлунково-кишкового тракту, ожиріння тощо.
Вчені вивчили особливості працездатності людини і встановили, що вона коливається у різних людей залежно від їх біологічного типу. Одних людей називають «сови», інших – «жайворонки», третіх – «голуби».
1. «Жайворонки» краще працюють і більш активні вранці.
2. «Сови» – у вечірні години.
3. «Голуби» не прив'язані до часу доби.
Дуже часто людині важко зрозуміти жайворонок вона або сова, а його активність і працездатність залежить лише від звички прокидатися або лягати спати в певний час. У цьому випадку в його організмі спрацьовує біологічний годинник.
Німецький лікар Хуфелянд, двісті років тому ще до відкриття хронобіології стверджував, що основну роль грає не час, коли людина лягає спати, а регулярність, тобто звичка лягати в один і той же час. Вона і забезпечує швидке засинання, якісний відпочинок, легке пробудження і хорошу денну активність.
Біологічний годинник – здатність живих організмів орієнтуватися в часі, в основі якої лежить сувора періодичність фізико-хімічних процесів, що протікають в клітинах. Біологічний годинник можуть бути обумовлені і циклічними коливаннями геофізичних факторів (добова і сезонна періодичність електромагнітного поля Землі, сонячної і космічної радіації і ін.). Біологічний годинник дозволяють приводити фізіології, ритми у відповідність з ритмом навколишнього середовища і дають організмам можливість передбачити добові, сезонні та інші періодичні коливання освітленості, температури, припливів і ін.
Часто дорослі жаліються, що з підлітками практично неможливо інколи говорити – самі вони нічого казати не хочуть, але ще й нічого не слухають. Типовий сценарій може вималюватися, коли хочете, скажімо, поговорити зі своєю дитиною про її безвідповідальну поведінку. Багато ігор, нехтування домашніми обов’язками, лінощі у школі – звичайні причини. Коли ви підходите й кажете, що вам треба поговорити, дитина артистично і втомлено закочує очі під лоба, важко зітхає і каже: «О, знову…». Далі все приблизно однаково: ви починаєте розмову з «Тобі варто бути більш відповідальним…», в сумних і скляних очах дитини читається «Байдуже», ви втрачаєте рівновагу. В результаті – всі сердиті, безпорадні та погрюкали дверима. Але ж спілкування має працювати!
1. Уникайте слів «Давай поговоримо».
Так, це здається найприроднішим способом почати розмову. Але коли ми підходимо з «Давай поговоримо» до наших підлітків, в їхніх головах лунають тривожні дзвони і вони готуються до рішучої оборони. Погодьтеся, за таких умов важко домогтися від розмови продуктивності. Замість цього можна «покрутитися» навколо них – цілком спокійно та невибагливо. Наприклад, можна вмоститися з книжкою біля дитини чи в її кімнаті. Скоріше за все, саме вона сама почне розмову. Словом, шукайте вікно спілкування: воно може відкритися, коли ви відвозите дитину в гості до друга, працюєте на кухні чи просто вичісуєте вашого собаку.
2. Питайте, а не розповідайте.
Ми так переживаємо за наших дітей і хочемо їм допомогти, що постійно розповідаємо, як саме вони повинні говорити, поводитися та діяти. Але набагато важливіше й ефективніше питати їх. Наведемо простий приклад. «Тобі треба вчитися! Я бачу, що ти взагалі не займаєшся!» – саме так ми часто хочемо сказати. Та ефективніше спокійно запитати, як там справи з підготовкою до іспитів. Зазвичай, коли ви кажете підлітку, що робити, він відступає і зачиняється. Але коли ви питаєте – спокійно й дійсно зацікавлено – ви даєте підлітку зрозуміти, що поважаєте його, його здатність робити вибір та ухвалювати рішення, його особистість.
3. Співпереживати, а не гніватися.
Це може бути дуже важким завданням. Наприклад, вже перед самим іспитом чи контрольною ваша дитина каже, що не готова та боїться, що провалить контроль. Ваша негайна реакція може – а скоріше за все і буде – полягати в тому, щоб сердитися і докоряти їй. «Я казав тобі, що готуватися треба було наполегливіше!». Проте, їй потрібно співпереживати. Спробуйте сказати щось на кшталт «Не легко це все для тебе, так?». Не варто думати, що так ви тільки розбестите дитину та заохотите її бажання лінуватися. Просто коли ми демонструємо щире співпереживання, підліток не почне соромитися чи засуджувати себе. А отже – зможе відкриватися нам.
4. Використовуйте підхід «ти – я – ми», коли з чимось незгодні.
Звичайно, в кожній сім’ї бувають конфлікти. Тут немає ані тайні, ані новини. Але ви можете навчити свою дитину – і себе самих – співпраці, разом побудувавши розмову за таким принципом:
- Я уважно слухаю тебе і розумію твою позицію (навіть якщо я з цим не згоден)
- Я ділюся з тобою своєю думкою – тобто, батьківською позицією (навіть якщо ти не згоден з цим)
- Ми разом розбираємо ситуацію
Наприклад, ви стурбовані тим, скільки часу ваша дитина приділяє комп’ютеру, телефону та іншим гаджетам. Ну, добре. Ви не просто стурбовані, а вже злі. Але замість того, щоб напасти на неї з лекцією, спочатку запитайте: «Чи можемо ми говорити про те, що відбувається тут?». Вислухайте дитину, покажіть їй свою повагу, дайте пояснити свою думку. А потім поясніть свою позицію. Чому її поведінка засмучує вас? Який вплив ви бачите у її діях? Зробіть це настільки спокійно, наскільки це можливо. Нарешті, ви вже разом повинні обговорити рішення: що, коли і скільки.
5. Зірвалися? Вибачайтеся.
Всі батьки роблять помилки у спілкуванні з дітьми. А з підлітками – особливо. Бо ж вони є справжніми фахівцями у пошуку і натисканні наших «емоційних кнопок». Якщо ми сказала шось, про ще тепер шкодуємо – добре просто вибачитися. «Мені шкода, що я все так вийшло. Що я можу зробити, аби запобігти цьому в майбутньому?» Ви самі здивуєтеся тому, як підлітки можуть пробачати та йти на контакт, якщо ви на їхній стороні.
Немає коментарів:
Дописати коментар